Voorjaarsbloeiers

Voorjaarsbloeiers

zaterdag 24 december 2011

Confucius China Light Festival

In de Hortus in Haren is van 2 december 2011 tot en met 29 januari 2012
het Confucius China Light Festival.
Afgelopen week ben ik er geweest om te fotograferen en ik was erg onder de indruk van wat de Chinezen daar gebouwd hebben! Er staan 31 bouwwerken die in de maand november door ruim 40 Chinezen zijn gebouwd. Sommige objecten zijn 10 meter hoog en 50 meter lang! Er zijn maar een paar bedrijven in  China gespecialiceerd in het bouwen van dergelijke objecten. 
In het park verspreid staan bewegende beelden, sprookjesfiguren, bloemen, dieren, enz.
Het is zeer indrukwekkend en de moeite van het bekijken meer dan waard.



 
































4 opmerkingen:

  1. Hoi Anja! Prachtig gefotografeerd! Ik wilde zelf ook al een kijkje nemen, lijkt me heel bijzonder. Ik vind vooral je hoofdfoto van de lampionnetjes en de lelies (foto 5) erg mooi. (de rest ook hoor!) Mooi zwarte achtergronden en dan al die kleuren. Eeen hele fijne kerst en de beste wensen voor 2012! Groetjes Ingrid.
    PS Trouwens ik ga weer een cursus volgen bij het kunstencentrum, nu portretten. Een keer wat anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annet en Herman25 december, 2011

    Prachtige foto's. Vooral de lampions, maar ook de verschillende dieren! Heel kleurrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anja,

    Ik werd getipt voor het bekijken van deze site via Hillie een collega van Jacob V.

    Prachtige serie van China Lights en tevens zeer herkenbaar. De meeste figuren heb ik in de direntuin van Emmen al in hun volle glorie mogen bewonderen twee jaar geleden.

    h. groet, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen bedankt voor de reacties!
    Leuk om te lezen!

    De beste wensen voor 2012!
    Groeten, Anja

    @Ingrid: Succes met de portrettencursus! Ik zie de resultaten wel op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen